Tuesday, November 27, 2007

Iddia

Asagidaki konusma gecen aksam Bruce Willis'in son filmi (Die Hard filmlerinin sonuncusu) "Live Free or Die Hard"'i seyrederken Mr.D ile aramizda geciyor:
Ben: **ic cekerek** Yaa aslinda hic adil degil... Bak Bruce Willis bu yasinda basrolde oynuyor, kadinlarsa yaslaninca hemen gozden dusuyor.
Mr.D: "Yok oyle bir sey yaaa..."
"Nasil yok, basbayagi var iste. Daha gecen gun Michael Douglas'in filmini izlemedik mi [The Sentinel], adam kac yasinda basrolde oynuyordu.
"Istatistiksel olarak boyle bir sey oldugunu sanmiyorum. Iddiasina var misin?"
"Aaa bal gibi varim, nasil olcucez?"
"Son 10 sene icinde Oscar alan bas roldeki kadin ve erkek oyuncularin Oscar aldiklari senedeki yaslarina bakalim. Ben diyorum ki kadinlarin yas ortalamasi erkeklerden daha yuksek cikacak."
"Sacmalama, tabi ki erkeklerin yas ortamalasi daha yuksek. Hadi bakalim!"
DVD'den izlemekte oldugumuz film durdurulur. Once internetten son 10 yilin Oscar kazanan oyunculari bulunur, sonra IMDB sitesine basvurarak hepsinin tek tek yaslari hesaplanir. Sonuc, kadinlarin yas ortalamasi tabi ki daha kucuk cikar. Yani Hollywood bu konuda (bu standard ile bakildiginda) bariz bir ayrimcilik yapmaktadir.

Sizin icin asagiya isimleri koyuyorum, bakalim hangi filmlerle Oscar aldiklarini hatirlayabilecek misiniz?
2006: Helen Mirren (61), Forest Whitaker (45)
05: Reese Whitherspoon (29), Philip Seymour Hoffman (38)
04: Hilary Swank (30), Jamie Foxx (37)
03; Charlize Theron (28), Sean Penn (43)
02: Nicole Kidman (35), Adrien Brody (29)
01: Halle Berry (35) , Denzel Washington (47)
00: Julia Roberts (33), Russell Crowe (36)
99: Hilary Swank (25), Kevin Spacey (40)
98:Gwyneth Paltrow (26), Roberto Benigni (46)
97: Helen Hunt (34), Jack Nicholson (60)

1 comments:

Anonymous said...

SEN DELI, BEN SENDEN DELI... KARDESIM TENCERE YUVARLANMIS KAPAGINI BULMUS... IKINIZDE DELISINIZ VALLAHI... SIZI SEVIYORUM

ABLANIZ