Thursday, November 29, 2007

Kek alir miydiniz?


Ozlem Abla'nin blogunda asagidaki tarifi gorunce boyle elmali elmali tam benim damak tadima gore, ustelik de tarif de epey kolay gorununce gozume, hemen yaptim.

Tarif Ozlem Abla'nin yazdigina gore asagidaki gibi:
"
* 3 yumurta
* 1 su bardağı şeker
* 1 su bardağı un
* 1/2 bardak sıvı yağ*
* vanilya
* kabartma tozu

Kek çırpılarak hazırlanır. Yağlanmış kare borcama yada kelepçeli orta boy bir kek kalıbına dökülür. Üzerine aşağıda tarifi verilmiş olan elmalı harç dökülerek 160' de 40 dk kadar pişirilir.

* 3 elma rendelenmiş
* 2 yemek kaşığı şeker
* 1 avuç kuru üzüm
* 1 avuç kıyılmış ceviz
Bu karışım ocakta elmalar hafifçe yumuşayana kadar pişirilir.
PS: Elmalı karışımı keki pişirmeden hazırlamak gerekli."

Ben sadece elmalari rendelemek yerine kup kup dogradim. Boylece burada "chunky" dedikleri tarzda meyveleri insanin agzina kocaman kocaman gelen sekilde oldu. Tabi elmalari boyle kesince 1 avuc kuru uzum neredeyse kayboldu, onun da miktarini biraz arttirdim. Son olarak da elma karisimina 1,5 kasik kadar elmali turta baharati ekledim(ki bunun da icinde cokca tarcin, biraz yenibahar (allspice) biraz da kucuk hindistan cevizi tohumu (nutmeg)var, eminim sadece tarcin da ayni kapiya cikardi). Cok muhtesem oldu. Tarif icin tesekkurler Ozlem Abla!
Bu arada firinimizin ne kadar dandik oldugunu da - ki zaten supheleniyordum bundan - tasdik etmis olduk. 40 dakikada pisecek kek bizim firinda 1 saat 40 dakikada anca pisti! Arrgggh!!!

0 comments: