Friday, April 25, 2008

Bahar geldi, hosgeldi!

Kucuklugumden beri bizim eve iki gazete girer, biri Milliyet digeri Gunes. Sonradan Gunes batinca onun yerini Sabah aldi. Ozellikle ortaokul yillarinda Milliyet'teki kose yazarlari arasinda okumayi en az sevdigim Cetin Altan'di. Hep eski yazilarini yeniden yayinlardi. Simdi dusunuyorum da, o zaman hasta filandi da o yuzden mi yeni yazi yazmiyor muydu acaba? Bugun de eski yazilarini ara ara yayinliyor ama o siklikta degil. Zaten sonradan farkettim ki ben Cetin Altan'i o yasta anlamiyormusum, ne dilini, ne tarzini, ne de icerigini. Ama okuya okuya olgunlasiyor haliyle insan. Bugun, milliyetcilikten son derece uzak evrensel sosyalizmi ile Cetin Altan, okumayi en cok sevdigim yazarlardan. Her duruma uygun fikralarla ve en karanlik tahlillere eslik eden, Turk toplumunu cok iyi anlamaktan kaynaklanan bir iyimserlikle yazan Cetin Altan'in her yazisini okumak ayri bir keyif. Umarim daha uzun seneler yazmaya devam eder. Aslinda diyecegim oydu ki, baktim yine cok karamsar bir hale burunmus blog son zamanlarda, Cetin Altan ustanin deyisiyle enseyi karartmamak icin bir kac bahar resmi koymak istedim. Bu resimler bizim sitede ve etrafinda cekildi.



2 comments:

NiNo said...

Nasılda renklenmiş blog birden:)Buarada Çetin Altan'ın yazılarını tekrar yayınlamasındaki esas sebeb o gunki gundemi daha önceden bildiginin tescili icinmiş:)Ne derece dogru bilmiyorum.

Anonymous said...

Nefis çiçek fotoğrafları .. :) Pek keyifli oldu benim için sitenizle tanışmak.. :)

Çok samimi bir anlatımınız var.

sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com