Friday, September 19, 2008

Kadayif

Taa ne zamanlar yemek bloglarini karistirirken bir ekmek kadayifi tarifine rastlamistim. Ozellikle Ingiltere'de kolayca bulunan "Crumpet" denen bir cesit kahvaltilik ekmekten yapmisti blog sahibesi ekmek kadayifini. Bu ekmegin kadayifa uygun olmasinin nedeni gozenekli olusu. O zaman canim cektiyse de burada bulunan bir malzeme olmadigi icin unutmusum gitmis...ta ki gecen hafta markette gozume carpana kadar. Hemen sepete attim bir paket, eve gelince de bir guzel pisirdim.



Pek guzel, pek yumos bir sey olduysa da bizimki orjinal tarifteki ekmek kadayifina benzemedi. Ama benim cok sevdigim ve anneannemin yaptigini hatirladigim yassi kadayifa benzedi! Ustelik kizartmak da gerekmiyor. Bu tatliyi yeniden yapacagim hem de bu sefer bol cevizle...

Ek: Bugun kalan crumpetlarla tarifi bir kez daha denedim. Crumpetlari tavaya koymadan, tarifte anlatildigi gibi karamelize etmeye ozen gosterdim, bir de surubunu bir miktar daha cektirdim. Gercekten tam ekmek kadayifi gibi oldu. Biraz Mr.D hemen yiyelim diye acele ettiginden biraz da sekerlesmis ekmekleri tavadan resmen kaziyarak cikarmak gerektiginden sekli bozuldugu icin resim cekemedim. Bir orta yol bulacagim herhalde.

0 comments: