Wednesday, December 31, 2008

Kis corbasi



Bu yemegin asil adi pirinc ve mercimek corbasi ama doyurucu oldugu icin ozellikle soguk kis gunlerinde kendi basina bir yemek olarak cok guzel yeniyor.

Icindekiler:
3 bardak su
3 bardak tavuk suyu (knorr kuplerinden kullanabilirsiniz)
3/4 bardak mercimek, ayiklanmis, yikanmis
1/2 bardak esmer pirinc
1/2 kutu kup dogranmis konserve domates
1 havuc, dilimlenmis (ben koymuyorum)
1-2 sosis (konmayabilir)
1/2 sogan - kup dogranmis
2 dis dovulmus sarimsak
tuz, biber, baharat (ozellikle kekik, nane, aci biber)
1 kocaman avuc dolusu dogranmis taze maydonoz
1 cay kasigi sirke


Maydonoz ve sirke haric butun malzemeler tencerede karistirilir, pirinc ve mercimek yumusayana kadar 45-50 dakika pisirilir. (Herhalde duduklu tencerede daha cabuk piser, ben kullanmadigim icin bilmiyorum)Atesten almadan evvel maydonoz ve sirke katilarak bir kez karistirilir ve servis yapilir. Bu corba cok miktarda yapilip derin dondurucuda saklanabiliyormus. Oyle de cok guzel oluyormus ama ben denemedim.
Afiyet olsun!

0 comments: