Tuesday, June 09, 2009

Kitap: Ender's Game / Ender'in Oyunu


Aslinda bilim kurgu turune cok fazla ilgi duymuyorum. Filmleri Mr.D ile birlikte seyrediyorum ama kitaplari merak edip de elime almamistim. Bir kac ay evvel kutuphanenin karsisina gecmis yatmadan once okumak icin guzel bir kitap ararken Mr.D bunu tutusturdu elime. Yazmamin bu kadar uzun surmus olmasina bakmayin, araya bir suru seyler girdi bir turlu vakit olmadi ama bir kac gun icinde soluksuz okudum gercekten bu kitabi. Tam da Chicago'ya gittigimiz zamana denk gelmisti, ucakta, takside, havaalaninda, otelde bir suru okuyacak zaman buldum.

Kitabin konusu soyle efendim. Uzaylilara karsi guclu bir savunma sistemi olusturmak icin dunya hukumeti dahi cocuklari alip asker olarak yetistirmektedir. Zaten bugger denilen bu uzaylilarla iki adet savas olmus, bir ucuncu isgal olasiligina karsi hazirlik yapilmaktadir. Ender bu neslin en yetenekli, en umut vadeden cocugudur. Cok erken yasta kendisi gibi diger akilli, basarili cocuklarla Savas Akademisi'nde savas oyunlari oynayarak yetisen Ender'in ic dunyasini ve etrafindakilerle iliskilerini takip ediyor kitap. Bu arada kendisi gibi yetenekli ama mizaclari asker olmaya elverisli olmayan kardesleri Peter ve Valentine'in dunyada karistirdiklari isleri anlatan bir arka hikaye de var. Kitabin sonu her ne kadar cok tatmin edici olmasa da ozellikle baslari cok heyecanli, cok surukleyici. Ender karakteri o kadar guzel cizilmis ki bir yandan cocuk karakteri olmasina sasiriyor bir yandan da kendinizi Ender'le ozdesledirmekten geri kalmiyorsunuz.

Bilim kurgu sevmeyenlere bile tavsiye ederim. Turkiye'de "Ender'in Oyunu" adi ile Altikirkbes yayinlarindan cikmis.

0 comments: