Sunday, November 22, 2009

Sosisli Patates Graten


Gecen gun yine cok lezzetli bir kis yemegi yaptim. Cabucak yiyip bitirdigimiz icin resim cekememisim ama hem tarif elimin altinda bulunsun, hem de gercekten cok kolay ve doyurucu bir kis yemegi, belki sizler de yapmak istersiniz diye buraya yazmadan edemedim. Bu yukaridaki resim tarifi aldigim siteden.
Bu yemege kis yemegi dememin sebebi biraz agir ve doyurucu olusu. Icindeki karbonhidrat ve proteini dengelemek icin kocaman bir kase dolusu salata ile servis yapmanizi tavsiye ederim.

Orjinal tarif soyle:

3 su bardagi dolusu patates, kup kup dogranmis ve haslanmis
4 yemek kasigi tereyagi
4 yemek kasigi un
2 su bardagi sut
1/2 cay kasigi tuz
1/2 cay kasigi karabiber
450 gr velveeta peyniri, rendelenmis (bir cesit sert kasar peyniri)
1/2 su bardagi sert cedar peyniri, rendelenmis
450 gr. sosis
1/8 cay kasigi paprika


Benim tarifte yaptigim degisiklikler soyle: Tereyagi yerine Becel, sut yerine az yagli sut kullandim. Velveetayi tamamen cikardim, toplamda 1 su bardagi kadar karisik rendelenmis kasar peyniri koydum. Dolapta 5 adet az yagli sosis vardi onlari da koydum, yetti.

Yapilisi:
Patatesler kup kup dogranip haslanir. Bizim sosisler az yagli oldugu icin lezzet takviyesi amaciyla cok tuz koyuyorlar. Ben o yuzden sosileri de patateslerle birlikte tencereye attim, haslandi. Siz sosisleri ince ince dograyip tavada cevirebilirsiniz. Bu arada eger baharatli sosis bulup kullanabilirseniz daha da lezzetli olacaktir yemeginiz. Haslanan patatesleri ve tavada cevrilmis sosisleri firina dayanikli bir kaba alip karistiriyoruz.
Tereyagi, un ve sut ile graten sosu yapiyoruz. Surekli karistirarak icine peynirin yaklasik yarisini, tuz ve karabiberi ilave ediyoruz. Bu arada tuz, karabiber miktarini arzu ettiginiz gibi ayarlayabilir, dilerseniz baska baharatlar katabilirsiniz. Eger bir miktar eksiden hoslaniyorsaniz hardal katabilirsiniz mesela. Ben karnabahar icin graten sosu yaparken mutlaka kullaniyorum, leziz oluyor.
Sosu patateslerimizin uzerini kapatacak sekilde firin kabimiza yayiyoruz. Ustune paprika ve ayirdigimiz peyniri serpip firina veriyoruz. Orta isida 35-40 dakika, uzeri kizarana kadar pisiriyoruz. Gercekten cok doyurucu, keyifli bir kis yemegi. Afiyet olsun!

0 comments: