Tuesday, March 30, 2010

Film: Shutter Island / Zindan Adasi


Turkce'ye nedendir bilinmez Zindan Adasi ismiyle cevrilmis Shutter Island, Leonardo DiCaprio'nun son filmi. Imdb'de yuksek notlar almis olmasina ragmen, elestirmenlerin yerden yere vurdugu bu filmi izlemeye baslarken beklentilerim kesinlikle yuksek degildi. Bir kere Leonardo DiCaprio'yu hic sevmedim, hic sevmem. Oyunculugunu inandirici bulmuyorum. Elestirmenlere de inanmis bulundum ama Shutter Island beni sasirtti! Bazi ruya/hayal sahneleri epey uzun (ve gereksiz) olmasina ragmen genel olarak heyecanla izlemeye devam ettigim surukleyici bir gerilim filmi cikti.
Filmin konusu soyle: 1950lerde Massachussets aciklarindaki Shutter Adasi tehlikeli suclularin barindirildigi bir akil hastanesi/hapishanedir. Hastalardan biri esrarengiz bir sekilde ortadan kaybolunca durumu arastirmasi icin bir federal polisler cagrilir. Burada gizli bir takim deneylerin yapildigindan suphelenen bas detektif, hastanenin foyasini ortaya cikarmaya niyetlidir. Leonardo DiCaprio bas detektifi, Mark Ruffalo da ortagini canlandiriyor. Hastane yoneticisini ise Ben Kingsley ustalikla oynuyor.
Bazi sahneler daha inandirici cekilse ve bir miktar da acimadan kit kit kesilse cok daha guzel olacak bu filmi yine de oneririm. Filmin sonlarina dogru Leonardo DiCaprio'nun oyunculugu bile gozume batmadi yani, daha ne olsun!:)

0 comments: