Saturday, March 27, 2010

Islak Kek



Islak kek tarifini taa ne zaman bulup yapmak uzere bir koseye kaydetmisim. Zahmetli oldugunu dusundugumden midir nedir, bir turlu yapmaya elim gitmemisti. Gecen gun en sonunda ilk kez denedim. Cok sanslisiniz ki bu muthis lezzetli, yumos yumos kek bitmeden bir parcasinin fotografini cekebildim.

Islak kek icin bir cok tarif var nette, hepsi ayni seyleri kullaniyor ama farkli oranlarda. Benim tarif soyle:

2 yumurta
1 bardak toz seker
1 bardak süt
1 bardak sivi yag
1 paket(2 tatli kasigi)kabartma tozu
1 paket(2 tatli kasigi)vanilya
yarim paket kakao - ben 4 corba kasigi kadar koydum. Rengini daha da koyulastirmak isterseniz daha da alirdi sanirim.
aldigi kadar un - tariflerde en sevmedigim sey bu aldigi kadar lafi. Aslinda ilk bakista gozumu korkuttu. Nereden bilecegim ne kadar aldigini? Yine de borek, corek, vs. sik pisirmesem de arada sirada kek yaptigim icin kek hamurunun ne kadar yumusak/sert olmasi gerektigini goz karari kestirebilirim diye dusundum. Yanilmamisim. Unu karisima yavas yavas ekleyip karistirin. Icine kasik sokup cikardiginizda karisim kasiktan yavas yavas akiyorsa olmus demektir. Hizli bir sekilde akip gidiyorsa biraz daha un eklemek gerekiyor.

YAPILISI:
Yumurta, yag, seker,süt ve kakao iyice çirpilir. Karisimdan
1 su bardagi ayrilir. Kalan karisima kabartma tozu, vanilya ve un ilave edilir.
Karistirilip kaliba dokulur. 180 derecelik onceden isitilmis firinda 50 dakika pisirilir. Firindan çikarinca ayirdigimiz karisim üzerine dökülür.

Bu kadar lezzetli, yumos bir kek az gorulmustur. Mr.D bunun icin simdiye kadar yaptigin en guzel sey dedi.:) E siz de mutlaka tadin o zaman. Afiyet olsun!

0 comments: