Sunday, January 23, 2011

Bir dolu film

2010 senesi Altin Kure odulleri gecen hafta sahiplerini buldu. Biraz geriden geliyorum evet ama, bu vesileyle size seyretigim ve altin kure kazanan filmleri tanitayim.

The Social Network

Sosyal paylasim sitesi Facebook'un hikayesini anlatan bu filme gitmemek icin uzun sure ayak diredim. Nedense eglenceli olacagina bir turlu inanmiyordum. Bu film beni fena halde yaniltti. Hikayenin sonunda ne oldugunu bilmenize ragmen (eh bugun facebook'un milyar dolarlik bir yatirim haline geldigini, sahibi Mark Zuckerberg'un de dunyanin en genc milyarderi unvanini kaptigini bilmeyen kalmadi!), film surukleyici, heyecanli. Karakterler hem antipatik hem sevimli. Oyle boyle degil, sasirtici ve guzel bir film.
Film en iyi drama, en iyi yonetmen, en iyi senaryo ve en iyi orjinal muzik dallarinda Altin Kure kazandi.

Black Swan

Black Swan, Requiem for a Dream, Pi gibi son 10 yilin kult filmlerine imza atmis, benim son zamanlarda bir kez daha seyredip cok cok begendigim The Fountain filminin de yonetmeni olan Darren Aranofsky'nin son filmi. Film Kugu Golu'nun basrolunu kapan balerinin Nina'nin etrafinda donuyor. Bir yanda cocukluktan beri onu iyi bir balerin olarak yetistirmek icin surekli zorlayan annesi, bir yanda Siyah Kugu rolunun hakkini verebilmesi icin Nina'yi karanlik yaniyla yuzlesmeye zorlayan yonetmen, bir yanda deli dolu, spontane, seksi rakibi... Natalie Portman cekingenlikle delilik arasinda gidip gelen balerin Nina rolunde cok basarili bir oyunculuk sergiliyor. Bu roluyle drama dalinda en iyi kadin oyuncu Altin Kure odulunu alan Portman'in Oscar sansi da epey yuksek gorunuyor.

The Kids are All Right

The Kids are All Right iliski, aile, evlilik kavramlarini sorgulayan modern bir komedi. Annette Bening ve Julianne Moore'un canlandirdigi Nic ve Jules California'da yasayan, iki cocuklu lezbiyen bir cifttir. Bir gun cocuklari babalarini bulup tanismaya karar verince hayatlari karmakarisik bir hal alir. Ben bu filmi cok sevdim. Mr. D ile de filmi evde izlerken sik sik durdurup yorup yaptik. Zaten bir film beni ustunde bu kadar dusundurup konusturabiliyorsa mutlaka favorilerim arasina giriyor. Escinsellerin evlenmesi, cocuk sahibi olmasi gibi tartismali konulari isledigi icin herkese gore olmayabilir ama bence 10 numara!
Annette Bening bu filmdeki roluyle komedi dalinda en iyi kadin oyuncu odulunu aldi.

The King's Speech

Son olarak bence 2010'un guzel filmlerinden biri The King's Speech var. Film Ingiliz krali 6. George'u anlatiyor. Kekeme olan 6. George konusma guclugunun ustesinden gelebilmek icin bir terapistle calismaya basliyor. Bu arada babasinin olumu ve abisinin Amerikali sevgilisiyle evlenebilmek icin tahttan feragat etmesiyle tahta cikan 6. George, kendini Ingiliz tarihinin en zor donemlerinden birinde, Ikinci Dunya Savasi'nin esiginde Ingiliz halkinin onunde buluveriyor. Sadece 6. George rolundeki Colin Firth degil, karisi rolunde Helena Bonham Carter ve terapist Geoffrey Rush da muhtesem oyuncular. Ben bayila bayila, hatta sonlara dogru biraz gozlerim yasararak izledim. Ingiliz Donem filmlerine olan sevgim goze alindiginda belki normal gelebilir ama Mr.D de cok begendi. Hala izlemediyseniz, hadi sinemaya...
Colin Firth bu film ile drama dalinda en iyi erkek oyuncu odulunu aldi. Ona da Oscar gulumsuyor gibi...

0 comments: