Wednesday, February 02, 2011

Liste Carsambasi: Sevdigim Sanatcilar

Her carsamba gunu, suradan esinlenerek bir liste yayinliyorum.

Bu haftanin konusu sevdiginiz sanatcilar. Ben cok muzik dinleyen biri degilim. Muzik calarim podcastlerle doludur, sabahlari ise radyodan haber dinlerim. Radyoda sevdigim bir seye rastgelirsem dinlerim ama para verip bir album almisligim yoktur. Evet, muzik konusunda pek bir cahilim, kabul ediyorum.

Ama listemiz sanatcilar dedigine gore, diger sanat dallarindan soz edebiliriz.

- Ilk goz agrim Van Gogh.

1998'de Amsterdam'da Van Gogh muzesini gezmis, sonra da kocaman bir kitap almistim. O kitabin sayfalarini cevirip resimlere kac kere baktim bilmiyorum.Ne yazik ki simdi Istanbul'da kutuphanede kuzu gibi yatiyor butun sanat kitaplarim. :(
- Monet

Yine ayni donemden kalma bir ilgi. Paris'te Orangerie'de su zambaklarini gordugum gunden beri severim Monet'yi.
- Klimt

Klimt'in sembolik resimleri herhalde parlak renkleri, suslemeleriyle gozumu aliyor. The Kiss'i gorebilmek icin Mr.D'yi Viyana'nin bir basindan diger basina kosturmustum. :)

Sizin sevdiginiz sanatcilar kimler?

2 comments:

biberli said...

Monet! kesinlikle...
resimleri bana bir rüya ülkesini anlatır gibi gelir hep...

keskin fırça darbeleri önce insanın aklını karıştırır ama sonra farkedelir ki, güzel bir nilüfer size doğru geliyor...ya da bir sahil resminde bembeyaz bulutlar kafanızın üstünde uçuşmaya başlar...böyledir işte Claude Monet...
yumuşak renkler, sakin bir ruh hali..

bir de ayvazovski vardır, nam-ı diğer "denizlerin ressamı". deniz resimlerini çok tercih etmeme rağmen; dalgayı, ışığı, sisi, kayalıkların güzelliğini veya korkunçluğunu fırça darbeleriyle onun kadar iyi tuvale aktaran başka ressam yok kanımca...
ışığa özellikle dikkat...

philosophique said...

Eveeeet, annemler Istanbul'da bir sergiye gitmislerdi sonbaharda. Bir suru Ayvazovski varmis, cok begenmisler.