Monday, November 05, 2007

Eve donus

Gecen hafta New Haven’a kisa bir ziyaret yaptik. Bizim icin o kadar siradan bir ziyaret haline gelmis ki farketmeden, resim bile cekmemisiz. Ama kisaca neler yaptigimizi anlatayim.
Yol her zamanki gibi Washington DC ve New York-New Haven arasi trafige rastladigimiz icin gidiste 10 saat kadar surdu. (Donerken trafik daha bir az oldugu icin, ozellikle New Haven-NY arasinda, 9 saat suruyor). Carsamba otelimize varir varmaz ne zamandir ozledigimiz ve bir kac hafta oncesinden hayalini kurdugumuz Thai restoranina gittik. Burada da Thai restoranlari var ama nedense New Haven’daki Bangkok Gardens restoraninda yedigimiz Mr.D’nin favorisi “drunken noodles” ve benim her seferinde tek gectigim “chaiya noodles” baska yerde asla bu kadar guzel olmuyor.
Ertesi gun ben randevularim ve yapmam gereken ufak tefek isler sebebiyle oradan oraya kosturup durdum, hocalarimla ve arkadaslarimla bulustum. Butun kosusturma ve bir gun oncesinin yol yorgunlugu da eklenince aksam yemeginde gozlerimi zor acik tuttum. Yine cok ozlemis oldugumuz ve New Haven’a gidince kesin gidelim diye planini yaptigimiz West Haven’daki Turkish Kebap House bizi bu sefer hayal kirikligina ugratti. Normalde ev yapimi gibi lezzetli olan meze tabagindaki patlican salatanin hic tadi tuzu yoktu, humus sevimsiz bir bulamactan farksizdi. Yalniz goruntusu pek bir kirmizi olan lahmacun sasirtici sekilde lezzetliydi. Tabi yine her zamanki gibi en guzel sey firindan cikma sicacik pidelerdi. Bir daha nerede bulacagiz, diyerek bir guzel mideye indirdik.
Cuma gunu randevularim sadece ogleye kadardi, ogleden sonra bir miktar gezebildik. Bu arada ben oradan oraya kostururken Mr. D’nin ya kutuphanede ders calistigini, ya kafelerden birinde oturup zaman oldurdugunu, ya da otel odasinda uyukladigini soyleyeyim.
New Haven’in hemen disindaki kocaman bir alisveris merkezini 1 sene kadar once yenilemeye basladilar, daha da kocaman, guzel bir yer oldu. Superluks sinema salonlari yapmislar. Burada American Gangster filmini seyrettik. Onu ayrica yan tarafta yazdim.
Alisveris merkezinde bir evcil hayvan dukkani vardi. Hic bu kadar cok kopek yavrusunu bir arada gormemistim. En degisik kismi, iki tane minik oyun odasi kurmuslar. Isteyenler kopek yavrularindan birini kafeslerinden cikarttitip burada biraz oynayabiliyor. Mr. D dusuk kulakli, burusuk suratli bir puggle yavrusunun cazibesine dayanamadi, cikarip oynadik. Bakiniz, bu bizim oynadigimiz degil (resim cektirmiyorlardi) ama gorun nasil sevimli bir sey oldugunu:


Bu kadar enerjik, bu kadar oyuncu, bu kadar sevimli bir sey herhalde gorulmemistir. Sonra biraz arastirma yaptim, puggle cinsi pug ile beagle karisimiymis.
Bu pug:

Bu da beagle:

Karisinca ortaya boyle goruntusu sirin, karakter olarak da enerjik, akilli, merakli, oyuncu, sosyal bir kopek turu cikmis. Bir gun kendi evimiz olunca bir kopek edinmeyi ciddi ciddi dusunmeye basladik.

0 comments: