Saturday, February 09, 2008

Kyoto mon amour

Bu aralar hep disarida yedigimiz yemeklerden bahsediyorum. Vakit azligindan ve henuz havalar acik hava aktivitesi yapacak kadar guzellesmediginden bu ara eglence olsun diye daha once denemedigimiz lokantalara gidiyoruz.
Bu cuma bir Japon-cin lokantasi olan "Kyoto"yu denedik. Cville'in uzak dogu yemeklerini en iyi yapan restorani olarak methediliyordu. Genellikle buranin guzel lokantalari downtown denilen mutevazi sehir merkezinde. Kyoto sehrin baska bir ucunda biraz gozden uzak kalmis. Disaridan biraz avam bir yer gibi gorunuyordu, eger tavsiye edilmemis olsa onunden gecip giderdim.
Yalniz iceri adimimizi attigimiz andan itibaren muthis bir guleryuzlulukle karsilandik, zaten cok kalabalik olmayan restoranda bizi hemen oturttular ve siparisimizi aldilar.

Icecek olarak bi cesit soguk cay olan "bubble tea" siparis ettik. Bunun ozelligi icinde minik minik insanin agzina jelibon gibi gelen toplar olmasi, bunlara pearl (inci) deniyor ve bir cesit islenmis nisasta olan tapioca'dan yapiliyor. Hem tadi guzel, hem de icerken cayin icinden toplari avlamaya calisarak cok egleniyorsunuz. Mr. D burada bana cayiyla poz verirken bir yandan da lezzetli corbasini elinden birakmamis:)

Yemeklerimiz de cok lezzetliydi. Ben lokantanin en unlu yemeklerinden biri olan crispy beef ismarladim. Incecik antrikot parcalari zar gibi bir kizartma hamuruna bulanmis, kizartildiktan sonra tatli bir sos ve susamla servis ediliyor. Et neredeyse agziniza gelmiyor bile o kadar ince ve guzel pismis.

Mr.D teriyaki soslu tavuk istedi. Onun da guzelligi "bento box" icinde gelmesi. Bento Japon mutfagindan gelme, bir ogunun tum yemeklerinin bir arada bulundugu servis sekli. Zaten resimde de goruluyor, her minik gozde ayri bir sey var: pirinc, tavuk, sebzeli dumpling (ici doldurulmus ve kizartilmis hamur), sol onde hamura bulanip kizartilmis turlu sebzeler ve salata gibi gorunen de bir cesit yosun. Mr. D bu yemegi pek bir keyifle yedi, hatta yosunlarini bile bitirdi!:)
Garsonun bize "e beni de yiyin bari" diyen bakislarina aldirmadan bir de yemegimizin uzerine yesil cayli dondurma yedik.Yesil cayin tadi, kokusu hic eksilmeden yapilan bu dondurma muhtesem oluyor, favorilerim arasina girdi bile.
Yemekler, servis hersey harikaydi.Kyoto'ya 10 uzerinden 10 veriyorum.

4 comments:

NiNo said...

bende merak ettim simdi restoranida cekseydin bari gormus olurduk atmosfer nasidi :)

philosophique said...

evet keske cekseymisim. icerisi cok ilginc degildi. yalniz mutfak tarafi yemek salonundan camla ayrilmis, iceride yemekleri pisiren ascilari gormek zevkliydi.

NiNo said...

Uzakdogu mutfağını çok severim özellikle çin.İstanbulda Sushico(chinese in town) 1 numaradadır.en çokda sashimi severim.Tabii Ika ve Tako olursa daha guzel olur:)Afiyet olsun.Keyif aldıgınıza sevindim.

philosophique said...

Evet buranin bir kotu yani, sushi yapmiyorlardi. Yalniz diger hersey cok guzel oldugu icin aramadik.