Tuesday, July 15, 2008

Bir baskadir benim memleketim!

Memlekette tadi damagimizda kalan bir tatilden sonra yeni maceralarla karsinizdayim. Tatilde ozetle ailelerle, ablamlarla, yegenlerle, halalarla, teyzelerle, arkadaslarla hasret giderdik; her zamanki gibi bol bol kosusturduk gezdik, en cok da yemek yedik.

Cadde, Kadikoy, Moda, Istiklal, Karakoy, Sile, Anadolu Hisari, Polonezkoy, Kordon, Karsiyaka bir kez daha gezerek ozlem giderdigimiz, Istanbul Modern, Anadolu Feneri, Cesme-Ilica, Cahide Sayfiye, Istinye Park, Forum Bornova, ilk defa tanistigimiz ve bu tanisikliktan pek bir memnun kaldigimiz mekanlar olarak gezi listesinde yerini aldi.

Tabi ki yedigimiz yemeklerin tadi damagimizda kaldi: Annelerimizin biz geliyoruz diye bol bol yaptigi etli yaprak sarmasi, hunkar begendi, annemlerin tedarik ettigi ve ucaktan iner inmez disledigim yesil erikler, annemin incir, uzum ve cilek receli, sabah kahvaltilarindaki envayi cesit acma, corek, simitler, beyaz peynir ve kasar peynirleri, Izmir tulumu, cumhuriyet sucukcusundaki sucuklu yumurta, barinaktaki bogurtlen receline katilmis lor peyniri, Sile'de ve Anadolu Hisari'nda goturdugum cupralar, lahmacunlar, kebaplar, haslama misirlar, babaannemin misir unlu patlicani, halamin muthis zeytinyagli yaprak sarmasi, Dilek Abla'nin lorlu pastasi, Ciya'da yedigimiz yoresel yemekler, ozellikle de sarimsakli yogurtlu sikma kofte, Sayla'nin mantisi, Aknur'un guzelim mezeleri ve salatalar...of off anlatmakla bitmiyor, agzim yine sulandi. Ozetle bir tatil boyunca ben boyle yasadim:

Cesme'de uc gun her oglen yemeginde kumru yedim. Kumrunun onunden tursu getiriyorlar:

Bir de sayas diye bir sey icat etmisler, bildiginiz ucgen karper peynirlerini de kizartip kumrunun icine koyuyorlar, - ki o zaman da adi super kumru oluyor!- bir agir bir agir ama bir o kadar da guzel ki sormayin! Tatilin sonuna dogru aldigim kilolardan sikayetciydim ama simdi pismanim! Keske hergun ikiser tane kumru yeseymisim!:)
En kisa zamanda Turkiye'ye yeniden gitmek, gormeye doyamadigimiz tum ailemizi, arkadaslarimizi da burada agirlamak temennileriyle bu kisa ozete bir son veriyorum! THE END!

0 comments: