Saturday, December 20, 2008

Kitap: Holidays on Ice


Daha once blogda cok sevdigim bir radyo programi "This American Life"'dan (TAL) bahsetmistim. Kitabin yazari David Sedaris'i ben bu programda okudugu oykuleriyle tanidim. Bu kusagin en basarili Amerikali komedi yazarlarindan. Oykulerinin konularini kendi hayatindan aliyor, cok eglenceli.
Noel vesilesiyle Sedaris'in daha once yayinlanmis oykulerinden ve yeni yazilarindan bir kismini bir araya getirerek bu seckiyi hazirlamislar. Kitabin ilk oykusu "Santaland Diaries" Sedaris'i meshur eden yapitmis. Ben ilk kez burada okudum ve gulmekten oldum. Diger oykuler de epey komik, benim gibi kendinizi kaptirirsaniz, butun kitabi bir kac saatte bile bitirebilirsiniz, ama deger!
Not 1: Eger Sedaris'in diger kitaplarini okuduysaniz once kitabin dizinine goz gezdirin isterseniz. Ben de mesela oykulerden birini daha once TAL'da dinlemistim.
Not 2: David Sedaris'i kesfeden, ilk kez radyoya cikaran kisi TAL programinin yapimcisi/sunucusu Ira Glass. Sedaris de bunun icin bu kitabi Ira'ya adamis. Hem komik, hem kadir kiymet bilen bir sahis yani yazar.
Not 3: Sedaris'in oykulerini okumak cok eglenceliyse de kendi sesinden dinlemek gercekten bir baska oluyor. TAL websitesinde eski bolumleri internet uzerinden bedava dinleme olanagi var. Sedaris'in bu kitapta bir araya getirilmis oykulerinden bazilarini su bolumlerde bulabilirsiniz: 47 - Santaland Diaries, 87 - Kitaptan uc oyku, birini Sedaris kendi okuyor, 201 - Six to Eight Black Men, 305 - The Turkey and the Cow, 319.

0 comments: