Tuesday, March 03, 2009

Film: The Wrestler / Guresci



Mickey Rourke bu sene herkeslerin bildigi gibi Oscar'a aday oldu, torene boynunda yakin zamanda olen chihuahua cinsi kopeginin resminden yapilmis bir kolyeyle katildi. Oscar'i kopegimle gecirecegim 2 yila seve seve degisirdim, dedi. Herkesleri aglatti.

Iste bu film o film. Mickey Rourke filme adini veren profesyonel guresciyi canlandiriyor. Artik coktan emekli olma yasi gelmis, zamanini kucuk capli sovlarda ve ikinci is olarak markette calisarak geciren guresci ringin disindaki hayatiyla yuzlesmeye calisiyor. Mickey Rourke gercekten cok acayip bir karakter olmus. Butun film boyunca gozlerinizi kirpmadan, ne oldugunu anlayabilmek icin seyrediyorsunuz. Upuzun sari saclar, tamamen deforme olmus bir surat, hayvan gibi bir vucut falan. Bunun yaninda telefon ederken gorebilmek icin taktigi okuma gozlukleri vs. Ringe cikip bayagi bayagi dovusuyor. Cok ama cok degisik bir tip.
Yan karakterlerden Marisa Tomei de en iyi yardimci kadin oyuncu odulune aday olmustu. Mickey Rourke'i anladim da, o niye olmus bilemedim. Tamam hatun hala cok ama cok hos, o yasinda da vucudu tas gibi. Filmdeki striptizci rolunun hakkini verecek sekilde filmin yuzde doksaninda da ciplak gezerek vucudunu comertce sergiliyor ama oyunculuk adina bir basarisi oldugunundan bence sozedilemez.
Ozetle bu filmi kimseye tavsiye edemiyorum. Oyle kendine has bir sey ki dogru durust konusu bile yok, durum kesit oykusu! Ya seversiniz, ya nefret edersiniz. Ben de tavsiyemle kimsenin iki saatini harcamis olmak istemem dogrusu, kendiniz karar verin. Rourke'u cok merak ediyorsaniz, gorun!

0 comments: