Sunday, October 04, 2009

Film: Inglorious Basterds / Soysuzlar Cetesi



Ne zamandir blogumu cok ihmal etmisim. Hemen kisa bir film tanitimiyla hizli bir donus yapiyorum.

Soysuzlar Cetesi (Inglorious Basterds), Quentin Tarantino'nun son filmi. Tarantino bize Ikinci Dunya Savasi sirasinda gecen bir alternatif hikaye sunuyor. Bir yanda Brad Pitt'in canlandirdigi Tegmen Aldo Raine'in komutasi altinda Almanya'da gerilla taktigiyle Nazi avlayan Amerikali askerler var. Ote yanda Yahudi ailesi Nazilerce katledilirken kendisi kilpayi kacarak kurtulan ve kendine Paris'te yeni bir kimlik bulan yahudi kizi Shoshana, onun sinema salonu ve ona asilan sonradan aktor olma savas kahramani Alman askeri. Kendi ulkesine ihanet eden bir Alman sinema aktrisi, Hitler, Goebbels, vs. hepsi bu filmde bulusuyorlar. Her zamanki Tarantino tarzinda bolca et ve kan mevcut. Cok eglenceli, harika bir film. Ozellikle Brad Pitt'in Italyan taklidi yaptigi bir sahne var ki oldum gulmekten. Tarantino filmlerini sevmeyenlere bile tavsiye ederim, pek keyifli!

1 comments:

a_y_s_e said...

ben de dun gittim. Halil Boston'daydi, ben Amherst'te, bekar bekar sinemaya gittim. soyle ozetliyorum soranlara: your usual Tarantino with a Nazi/OSS twist.