Friday, April 16, 2010

Ev yapimi kozmetik: Scrub/Exfoliator

Tenimizi olu hucrelerden arindirip tazelemek icin en basarili yontemlerden birisi lif kullanmak.


Yok, ben biraz daha nemlendirici ve kokulu bir guzellik malzemesi ariyorum diyenler icin piyasa bir suru scrub ve exfoliatorlarla dolu (bunlara Turkce ne diyelim?). Guzel haber, bunlari evde hem ucuza hem de icine katki malzemeleri koymadan uretmek mumkun.

Malzemeler:
Internette yaptigim arastirmalar sonucu gordum ki bu isin uc ana malzemesi var:

- Seker ya da tuz
- Sivi yag
- Esans

Seker ya da tuz: Bu scrub'imizin sert maddesi. Asil ovalama isi bunun tarafindan gerceklestirilecek. O yuzden sert, ele gelen, yag icinde tamamen kaybolmayacak bir madde olmasi lazim. Toz seker, esmer seker, iri taneli kaya tuzu en cok kullanilanlar.

Sivi yag: Kaliteli zeytinyagi en cok kullanilan malzeme. Zeytinyaginin cilde faydalarini bilmeyen yok. Yalniz, az rafine edilmis zeytinyaginin kokusu fazla oluyor. Bence bu malzemeyi banyoda kokusuna dayanabileceginiz olcude kaliteli bir zeytinyagi diye tanimlamakta fayda var.

Esans: Aktardan alacaginiz her turlu esansli yag olabilir: badem, kayisi, lavanta, nane. Akliniza ne gelebilirse. Peki bunlarin hicbiri evde yoksa ne yapiyoruz? O zaman benim gibi evdeki malzemeleri dogaclama karistiriyoruz. Benim elimin altinda sivi vanilya ve tarcin vardi, benim scrub'im elmali tart kokulu oldu.

Gizli malzeme: Kendisini asagida aciklayacagim! Okumaya devam edin.


Yapilisi:

Her tarif bu uc malzemeyi farkli miktarda karistiriyor. O yuzden belli bir olcuyu takip etmek yerine benim onerim kendi arzu ettiginiz miktarda karistirmak. Bunun icin sekerle baslayalim. Bir bardak dolusu sekeri (ya da tuzu) bir kaba koyun. Uzerine ceyrek bardak yag ilave edin. Simdi gizli malzememiz geliyor: Limon suyu. Yaklasik bir corba kasigi dolusu limon suyun karisima ekleyip karistirin.
Bu noktada ben scrub'imda istedigim kivami yakalamistim. Benim icin ideal kivam elime aldigimda parmaklarimin arasindan vicik vicik akmayan, katiya yakin bir scrub. Sizin idealiniz farkli olabilir. Benim orjinal tarifim 1 bardak sekere yarim bardak yag diyordu. Ceyrek bardaktan sonra farkettim ki, vicik vicik bir sey olacak eger yag koymaya devam edersem. O yuzden bana bu kadar yetti. Siz istediginiz kivama ulasana kadar yag eklemeye devam edebilirsiniz.
En son olarak esanslarimizi ekleyip bir miktar daha karistiralim. Unutmayin esansiniz sivi ise karisiminizi bir miktar daha sulandiracak. O yuzden bir onceki etapta yagi bunu dusunerek ilave edin.

Saklama:
Saklama kabi: Bu noktada iki seceneginiz var.
Plastik kaplar: Plastik kaplar, pratik, su gecirmez. Banyoda dusurup kirma ihtimali yok. Yalniz plastik kaplar icine koydugunuz esanslari yutma ozelligine sahip. Bu yuzden bu iste kullandiginiz plastik kabi baska bir sey icin kullanmayin.
Cam kavanoz: Daha sik ve zarif. Cam kaplar yagli esanslardan etkilenmiyor. Cam kavanozunun ustune asagidaki gibi cici etiketler, kurdeleler koyabilir, tanidiklariniza hediye bile goturebilirsiniz. Yalniz elinizden kayip kirilma ihtimali var, dikkat!





Dikkat edilecek noktalar:
Malzemelerimizin icinde katki maddesi olmadigi icin uzun sure dayanmayabilir. Son kullanma tarihi hakkinda bir sey gormedim simdilik ama benim tercihim kucuk miktarlarda yapmak.
Banyoda kullanirken, zeytinyagi yerleri biraz kayganlastiriyor. Lutfen banyoya girip cikarken dikkat edin. Kuveti kucuk cocuklar, yaslilar kullaniyorsa ayrica dikkatli olun.
Her malzemenin yan etkisi olabilir. Eger kasinti, dokuntu, kuruluk,vs. gorurseniz kullanmayi birakin.


Bu malzeme har banyomu spa'ya cevirdi. Yememek icin kendimi zor tutuyorum. Banyodan sonra ise bacaklarim yumusacik oluyor. Uc kurusa kendimi kralice gibi hissediyorum. Cok cok tavsiye ederim. Enjoy!

0 comments: