Monday, April 12, 2010

Baska baska cicekli kolyeler

Tezi verdim kurtuldum ya, aklimda kalan butun kendin yap kendin tak projelerini bir bir hayata geciriyorum.

Ilk olarak gecen sefer yaptigim, burada anlattigim beyaz cicekli kolyenin siyahi. Beyaz kolyeyi gecenlerde taktim ve cook ovgu aldi. Yo-yolarin nasil yapildigini anlatan yazi burada.



Bu kolyenin ozellikle taslarini cok begeniyorum. Annemler bana bunlari bilezik olarak gondermisti. O sekilde pek kullanamamistim ama bence bu kolyeye cok yakisti. Bu kolyeyi yaparken bir de puf noktasi ogrendim. Bu kolyenin kumasi penye. Bu yo-yolari yaparken biraz daha sert, seklini koruyan bir kumas kullanmak gerekiyormus. Penye biraz saliyor kendini, hele de uzerine boncuklari dikince. Baska bir siyah kumas bulursam bu kolyeyi yeniden yapacagim.

Kolye yapmanin benim icin en problemli kismi ham maddesiydi acikcasi. Oyle dikis diken biri degilim. Neyse ki dolabimdaki bahar temizligi imdadima yetisti. Lekeli, kuculmus, eskimis, yipranmis hersey, kirt kirt kesilip dikis cantasinda kolye olarak geri donmek uzere yerini aldi.

Bir sonraki projede gulleri biraz degistirmek istedim. Bu gulleri Lacin Tenel'in blogundan ogrendim. Lacin surada bir guzel anlatiyor. Benim sarmal gullu kolyem de boyle gorkemli bir sey oldu:





Kiyafetin uzerinde de boyle duruyor. dun yapip bugun taktim bile! Yok aslinda, guller biraz ugrastirdi beni, o yuzden gulleri sarmasi bir gun, hepsini bir araya getirip kolye yapmasi bir gun daha surdu.
Aklimda bir kac tane daha degisik model var. Ben iyisi dolabima bir girip bir seyleri daha kirt kirt keseyim!:)

0 comments: