Friday, February 13, 2009

Londra - 1

Ilk kez bloga misafir yazar getiriyoruz. Mr.D Londra izlenimlerini bizim icin kaleme aldi. Kocama kocaman iki opucuk: Birincisi benim ogrettigim sehir gezme becerilerini bir guzel uygulayip Londra'yi bir guzel gezdigi ve kaybolmadan eve geri gelebildigi icin. Ikinci opucuk de tam benim yapacagim gibi neredeyse gezi rehberi tadinda sehri buradan bize tanittigi icin. Tesekkur ederim kocacigim, gercekten gogsumu kabarttin. Seninle gurur duyuyorum!
Simdi sozu Mr.D'ye birakiyorum.

----

Gecen hafta bir is icin sevgili karicigim yanimda olmadigi halde Ingiltere'ye gittim. Bilen bilir, Mrs.D yon bulma ve harita okuma konularinda bir 15. yuzyil Portekiz denizcisi gibidir. Onun yoklugunda yeni bir sehri nasil gezecegim konusunda biraz endiseliydim ama sonunda bir bucuk gunluk mini Londra gezimi sagsalim tamamlamayi basardim. Hatta bana soracak olursaniz beklentilerin cok uzerinde bir is cikardim.

Londra'nin temeli MO 43 yilinda Romalilar tarafindan kurulan Londinium'a dayaniyor. Modern Londra da 2000 kusur yillik tarihinin hakkini veren bir sehir. Aslinda Londra'nin tarihi yapilari bir Viyana ya da Istanbul'unkiler kadar cok sayida ya da etkileyici degil. Ancak benim gozumde Londra'yi diger tarihi sehirlerden farkli kilan ozelligi her koseye sinmis olan sureklilik hissi oldu. Tarihleri devrimler ve rejim degisiklikleriyle kirilmaya ugramis Viyana ve Istanbul'un aksine, Londra yaklasik 1000 yildir kesintisiz devam eden Ingiliz monarsisinin gelenekselligini yansitan bir sehir.

Bu kisa tesbitin ardindan Londra izlenimlerime gecebilirim. Sehri gezmek icin oldukca kisitli zamanim oldugundan Londra'da cok yaygin olan iki katli tur otobuslerinden yararlandim. Otelimin tavsiyesi uzerine The Original London Sightseeing Tour sirketinden bir tur bileti aldim.


Londra'da kisa bir sure icinde mumkun oldugunca cok yer gormek isteyen herkese bu turu tavsiye ederim. 48 saat boyunca sehrin gorulmeye deger hemen her yerinden 15 dakika araliklarla gecen tur otobuslerine dilediginiz kadar inip binebiliyorsunuz. Her otobuste bir rehber var ki bu rehber onunden gecilen yerler hakkinda kisa bilgiler vermenin yanisira her turlu sorunuza yanit veriyor. Benim sectigim tur ayni zamanda Thames nehrinde bedava bir bot gezisi de iceriyordu. Turun 22 GBP'lik ucreti de, ozellikle de Londra'nin ne kadar pahali bir sehir oldugu dusunulecek olursa, oldukca makul.

Londra'daki ilk ogledensonrami tur otobusunden cok sik inmeden (en uzun tur kesintisiz 2.5 saat kadar suruyor), mumkun oldugunca cok yeri uzaktan da olsa gorup ertesi gun ayrintili olarak gezmeyi isteyecegim yerleri belirleyerek gecirdim.

2 comments:

a_y_s_e said...

ben gezmis kadar oldum, hem resimler hem de anlatim superdi. Mr.D'ye ben de cok tesekkur ediyor, darisi benim ve Mr.H'nin basina diyorum. :)
boston'a bi daha gelin de su duck tour'u bir de beraber yapalim. :)
sevgiler.

philosophique said...

Ayse, guzel yorumun tesekkurler, Mr.D ne kadar sevindi anlatamam!:) Umarim arzu ettiginiz heryeri bir bir gezersiniz esinle.
Sevgiler!