Friday, December 04, 2009

Film: State of Play/ Devlet Oyunlari



"State of Play" oyuncu kadrosu genis bir siyasi macera filmi (varsa oyle bir sey!) Ben Affleck bir Amerikan senatorunu canlandiriyor. Senator Amerikan hukumeti icin calisan ozel askeri sirketleri arastirirken yardimcilarindan biri olduruluyor. Senator'un eski arkadasi, yillanmis gazeteci rolundeki Russell Crowe, bir yandan arkadasina yardim etmek, bir yandan da kendi basarisini pekistirmek icin isin ic yuzunu arastirmaya basliyor.
Dogrusu seyretmeye baslamadan once filmle ilgili hicbir sey duymamistim. Ben Affleck'in oynadigini gorunce de beklentilerimi fazla yukseltmemeye karar verdim. Buna ragmen film beni sasirtti. Dort basi mamur, surukleyici bir hikaye...Rollerine uymus, inandirici oyuncular... Russell Crowe, onun genc meslektasini oynayan Rachel Adams, gazete editoru Helen Mirren cok iyiler. Ben Affleck bile goze batmiyor, ne olsun!
Film aslinda bir BBC mini dizisinden uyarlanmis. Mini dizi formatinda aslinda hikayenin ve karakterlerini cok daha iyi gelistrilmis olacagini tahmin ediyorum. O yuzden bulabilirsem onu da izleyecegim.

Kucuk ve alakasiz bir not: Filmde Ben Affleck'in karisini Robin Wright oynuyor. Gecen sene Oscar odul torenlerini izledikten sonra bu yazida Robin Wright'in guzelligini ovmus, kocasi Sean Penn'in odul torenindeki tavrini elestirmistim. Yakinda duyduguma gore cift ayrilmis. Robin Wright Penn yine Robin Wright olmus.

0 comments: