Sunday, February 28, 2010

Makyaj malzemelerinin omru



Bugun eglence olsun diye makyaj cantami derleyip topladim. Aklinizda olsun, makyaj malzemelerinin uzerinde son kullanma tarihi yazmasa da onlarin da omru sinirliymis. Her kaynak degisik bir tarih veriyor ama ozunde hicbir makyaj malzememizi ortalama 2 senenin uzerinde kullanmayacakmisiz. Lise mezuniyetimizde kullandigimiz muthis ruj ve 10 sene evvel gittigimiz Avrupa tatilinden donerken duty free'den aldigimiz far falan coktan miyadini doldurmus yani.

Kapatici: yaklasik 1 sene.
Pudra: 2 sene
Allik: 2 sene
Krem ve jel temizleyiciler: 1 sene.
Goz kalemi: Sik sik ucunu acarsak uc seneye kadar kullanabilirmisiz.
Far: 3 sene.
Dudak kalemi: 3 sene.
Ruj: 1-2 sene. Eger kokusu agirlasmis, rahatsiz edici hale gelmisse bozulmus demekmis. O zaman da atmak gerekiyormus.
Rimel: Omru en kisa olan bu. 4-6 ay icinde bitirip atmak lazimmis.
Likit goz kalemi: O da kisa omurlu 4-6 ay.
Oje: 1 sene.

Ayrica:
Fircalar: 2-3 ayda bir bebek sampuani ya da sabunla yikanacakmis.
Fondoten sungerleri: Her hafta yikanip ayda bir degistirilecekmis.

Gozumuzde enjeksiyon, alerji, kasinti olursa gectikten sonra yine rimelimizi atmamiz gerekiyormus.

Bunlara cok para verdigimiz, gozumuz gibi baktigimiz marka kozmetikler de dahil. Neymis yani, az alip sik kullanip cabuk bitirecekmisiz.

2 comments:

peachmama said...

AAAAA Nasil yani??? Bridget'in evlenmeden once bana aldigi turquaz ojeyi atmali miyim...:)

philosophique said...

He he, ben alirim sana buradan daha guzellerini.
Ben de de duruyor hala bazi eski malzemeler, kiyamiyorum napiyim!:)