Sunday, August 08, 2010

Ekmeeeek

2 aylik bir aradan sonra yeniden blog basindayim! Kacirdigim butun eglenceleri, gezmeleri bir bir yazmayi planliyorum ama simdilik muthis bir ekmek tarifiyle geri dondum.

Evlilik yildonumumuz vesilesiyle (tuh tuh tuh masallah, nazar degmez insallah!), Mr.D'nin annesi bize bir ekmek makinesi hediye etti.



Makineyi hemen ise kostuk ve 1 hafta icinde uc adet beyaz ekmek pisirdik. Su anda iceride makinemiz ilk kepekli ekmegini pisirirken ben de size gonul rahatligiyla, tarafimizdan bizzat test edilmis bu muthis beyaz ekmek tarifini sunuyorum. Perde!



Ekmek makinesi kullananlarin zaten bildigi bir iki tane puf noktasi var. Once sivi malzemeler (su, sivi yag), sonra kuru malzemeler (seker, un) hazneye ilave ediliyor. Unun icinde parmaginizin ucuyla ufak bir delik acip, kuru mayayi buraya ekliyorsunuz. Diger malzemelerle kesinlikle temas etmemesi gerekiyor. Sonra ekmek haznesini makinenin icine yerlestirip dugmelere basiyorsunuz. Hepsi bu kadar basit!

Bizim beyaz ekmek tarifimiz soyle:

1 bardak ilik su
3 yemek kasigi toz seker
1 1/2 cay kasigi tuz
3 yemek kasigi sivi yag
3 bardak un
2 1/4 cay kasigi kuru maya

Yaklasik 750 gramlik bir ekmek yapiyor.



Afiyet olsun!

2 comments:

Mecda said...

cok lezzetli gorunuyor,bende cok dusundum almayi, ozellikle gurbette yasayan biz ekmek severler icin cok iyi bir oyuncak,eger memnun kaldiysan bende bu yola bas koyucam....

philosophique said...

Valla Mecda, sen pastacilik tecrubenle hamurun dilinden cok iyi anlarsin, ekmek kabarmayinca, ya da firina girdiginde cokunce neyin yanlis gittigini, nasil duzeltmen gerektigini daha iyi bilirsin diye tahmin ediyorum. Boylece kolayca tariflere muhtac kalmadan kendi karisimlarini da yaratabilirsin eminim. Bence sana uygun bir mutfak aleti olur.