Monday, November 08, 2010

Bulgur Kofte (Cilbak koftesi)

Bu ilginc yemegi Mr.D ile birlikte bir kac yaz once Istanbul'da Ciya'da yemistik, tadina doyamamistik. Sans eseri bloglarin birinde gozume carpinca yapmadan edemedim.



Tarif suradan. Resimler de orada cok muthis, mutlaka ziyaret etmenizi oneririm.

Icindekiler:
1 su bardagi ince bulgur
1 su bardagi sicak su
1 su bardagi un
1 yumurta
3 kasik domates salcasi
1 kasik biber salcasi
tuz

Sos icin:
Yogurt
Sarimsak
Tereyagi
Kirmizi toz biber

Bulguru buyuk karistirma kabina alin, uzerine sicak suyu dokun, 10 daika bekletin.
Bulguru 5 dakika kadar yogurun. Yumurta, salca ve tuzu ekleyin, yogurmaya devam edin. Yavas yavas ununu ekleyin, yogurmaya devam edin. Herseyin iyice karismasi icin 10-15 dakika yogurmaya devam etmek gerekiyor. Dogrusunu isterseniz 1 bardak un benim karisima biraz fazla geldi, o yuzden cok fazla sertlesmeden karisim, un eklemeyi biraktim ben.
Karisimdan buyukce bir kasik alip, elinizin icinde sikin. Normalde bu yemekte bulgur kofteleri sikma halinde oluyor. Ben su tarife ozenerek, minik dugmeler yaptim.



Buyuk bir tencerede su isitin. Bulgur kofteleri sicak suya atip haslayin. Yaklasik 15 dakika sonra pisip yuzmeye basliyorlar. Kevgirle cikarip suyunu suzun.
Servis icin sarimsakli yogurt ve tereyag hazirlayin. Uzerine azicik nane de iyi gidebilir.

Mr.D bu yemegi cok cok begendi. Bir dahaki sefere domatesli sarimsakli sosla deneyecegim. Afiyet olsun!

0 comments: