Wednesday, December 22, 2010

Fransiz usulu sandvic ekmekleri

Ekmek makinesini iki sekilde kullanmak mumkun. Butun malzemeleri icine atip, dugmesine basiyorsunuz. Makine ekmegi yapip cikariyor. Ikinci usulde ise, makineyi sadece hamuru karip kabartmak icin kullaniyorsunuz. Sonra hamura elle sekil verip, firinda pisiriyorsunuz. Bu ikinci usulun avantaji ekmege istediginiz sekli (ya da zaten olmasi gereken orjinal sekli) verebilmek. Ben simdiye dek yaptigim tum ekmeklerde ilk yolu izlemistim. Genelde gordugum tariflerde ekmegi firinda pisirmek icin ekmek tasi lazim filan diyordu. Pek gozum yememisti.
Sonra dun Portakal Agaci'nda su tarifi gordum. Tarif pratik gorunuyordu, verilecek sekil kolaydi, bir de tepside pistigini gorunce, "tamam, ben bunu yapabilirim," diye dusunerek ise koyuldum. Sonuc:

Mr.D ve ben ekmekciyiz. Hayatimizin sonuna kadar taze ekmek ve tereyag yesek baska bir sey aramayiz. Mr.D zaten dunya tatlisidir. Yaptigim tum yemekleri begenir, yurekten iltifat eder. Yalniz bu ekmekcikleri o bile ayri bir begendi! Yalana yalana piser pismez ikiser tane ekmegi mideye indirdik.

Tarif cok basit. Ben harfi harfine takip ettim. Aynen aktariyorum:


Ekmek Makinesinde Fransız Ekmekleri

Malzemeler:

1,5 bardak ılık su (45C)
4 su bardağı un
1 yemek kaşığı instant maya
2 yemek kaşığı toz şeker
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tuz
Hazırlanması:
Ekmek makinesine önce suyu ve yağı koyun. Ardından üzerini tamamen kaplayacak şekilde unu serpin.
Karşılıklı kenarlara şekeri ve tuzu serpin. Unun ortasını hafif açıp mayayı dökün. Makineyi hamur mayalama programında yaklaşık 1 saat çalıştırın.
Makinanız yoksa 2 bardak un ile diğer malzemeleri karıştırın. Kalan 2 bardağı azar azar ilave edin ve yaklaşık 8 dakika yoğurun. Hamurun üzerine nemli bir bez örtüp 1 saat dinlendirin.
1 saatin sonunda hamuru unlu bir yüzeye alıp 16 parçaya bölün. (bu aşamada unla biraz daha yoğurmanız gerekebilir.)
Her bir bezeyi yuvarlayıp tepsiye dizin. Üzerlerine yumurta sarısı veya çırpılmış 1 yumurta akı + 1 yemek kaşığı soğuk su karışımı sürüp 40 dakika daha bekletin.
200C fırında 18-20 dakika pişirin.



Malzeme olculeri ekmek makinesiyle birlikte gelen olcu kaplariyla verilmis. Bir de ben hamuru parcalara bolup sekil verirken cok un eklemek zorunda kalmadim. Calistigim yuzeye serptigim un yetti bile.

Orjinal tarifte "ertesi gün yiyecekseniz bir kağıt ekmek poşetine koyup poşete soğuk su serpin ve 175C'de 5 dakika ısıtın" diye not var. Ben bu sabah bir tane yedim, gayet guzeldi isitmadan bile ama aklinizda bulunsun.

Tarif icin tesekkurler, afiyet ola!

0 comments: