Tuesday, December 28, 2010

Hirka Susleme (Kendin Yap, Kendin Giy)




Sizin de bu aralar vitrinlerdeki suslu puslu hirkalar gozunuzu mu aliyor? Evinizdeki eski hirkalarinizdan sikildiniz, yenilerini almak icin bahane mi ariyorsunuz? Yilbasinda ne giyeceginize karar mi veremediniz? Tam size gore bir el isi faaliyetim var.

Resimde gordugunuz pembe cicekli hirka benim tarafimdan once hirka haline getirildi, sonra da suslendi. Onceki hayatinda Gap marka pamuklu, v-yakali bir kazakti.
Ilk etapta V'nin bittigi yerden etek ucuna kadar makasla keserek kazagin onunu actim Kenarlarini utuleyerek duzelttim, iceri kivirdim ve su maddeyle sabitledim:

Stitch Witchery. Boyle incecik bir bant, iki kumas arasina koyup, sicak utuyle bastirdiginiz zaman iki parcayi birbirine sabitliyor. Pantalon pacasi kivirmakta, perde kisaltmakta ustune yok. Amerika'da oturuyorsaniz ve hala almadiysaniz hemen bir Target, Walmart'a ya da Joann Fabrics, Michaels gibi hobi dukkanina yollanin, her eve lazim!
Bu noktada kazagim, resimde gordugunuz gibi hirka haline gelmisti. Isterseniz cit cit ya da kopca koyarak onunun kapanmasini saglayabilirsiniz ama ben acik biraktim.
Simdi susleme asamasina geciyoruz.
Bunun icin elinizdeki herhangi eski bir kumasi kullanabilirsiniz. Benim gibi biraz daha ozenli olmasini istiyorsaniz, o zaman hirkaniza uygun bir kumastan yarim metre kadar alsaniz yetiyor. Kumasin buzuldugunde seklini koruyan, biraz sertce bir malzeme olmasinda fayda var.
Cicekleri yapmak icin su yazimda gosterdigim teknigi kullaniyoruz. Surada Ingilizce aciklamalar da var.

Ozetle, ihtiyaciniz yaklasik 4-5 santimetre genisliginde bir kumas parcasi. Kumas parcasini enine katlayip kenarindan tegel geciyoruz, sonra ipligi cekip kumasi buzusturuyoruz. Istedigimiz gibi elimizle sekil verip dikerek sabitliyoruz. Ben burada cicek motifleri kullandim ve bunlari birbirine iyice yakin bir sekilde hirkaya ilistirdim.
Nasil buldunuz?
Yok ben illa yukaridakileri alacagim diyorsaniz o zaman sizi NY&Company ve Old Navy'e alalim.

0 comments: