Thursday, September 23, 2010

Cikolatali ekmek



Yine yine padisah sofralarina yakisacak bir ekmek tarifi. Simdiye kadar verdigim butun ekmek tariflerini cok ovdugumun farkindayim. Yalniz, her tarifi once canim cekiyor, internetten arastirip, en guvenilir, en cok olumlu yorum almis tarifleri seciyorum. Burada yayinlamadan once de mutlaka iki kez deniyorum ki, hem tadi yerinde olsun, hem de tarife tami tamina uyunca guzel sonuclar ciksin ortaya. Mesela daha uc farkli cesit ekmek var denedigim ama onlarla garantili sonuclar almaya baslamadigim icin yazmiyorum.

Malzemeler:
1/4 bardak su (1 su bardagi=240 ml)
1 bardak sut
1 yumurta
3 bardak ekmek unu
3 yemek kasigi esmer seker
2 yemek kasigi beyaz seker
1 cay kasigi tuz
1 cay kasigi tarcin
1 1/2 cay kasigi toz makine mayasi
2 yemek kasigi margarin, eritilmis
3/4 bardak damla cikolata

Ekmek makinemize malzemeleri kullanma kilavuzunda yazan sirayla koyuyoruz. Benimkine once sivilar, sonra katilar konuyor. Dolayisiyla ben su sirayi izliyorum: su + sut + yumurta + yag + seker + 2 bardak un + tuz + tarcin + 1 bardak un + maya. Boylece mayaya baska hic bir seyin degmediginden emin olabiliyorum.
Makinenin tatli ekmek fonksiyonunu seciyoruz, yaklasik 1 1/2 pound (700 gramlik) bir ekmek oluyor. Ilk karistirmadan sonra, yani makine calismaya basladiktan yaklasik 20 dakika sonra) benim makinem sinyal veriyor. Bu noktada kapagi acip damla cikolatalari atiyorum. Eger cikolatayi bastan koyarsaniz, hamurun icine karisiyor, yine cikolata tadinda, cikolata kokulu, kahverengi bir ekmek elde ediyorsunuz. Bunun gibi:

Ama damla cikotalar butun butun kalmiyor, karisiyor. Ben boyle sonradan konulan halini daha cok sevdim.

Bu hamurun bir ozelligi cok civik olmasi. Karisirken oyle civik oluyor ki, daha fazla un eklemek isteyebilirsiniz. Kendin haline birakin, piserken toparliyor. Yalniz cikolata parcalarini attiktan sonra tahta kasikla kenarda kalip karismayanlari hamura soyle bir ilistirip karismasini saglayabilirsiniz.

Afiyet olsun!



Daha onceki ekmek tariflerini buradan ulasabilirsiniz:
Kepekli ekmek
Beyaz ekmek

0 comments: